حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در پرستش بی دانش، و دانش بی اندیشه و (قرآن) خواندن بی تدبّر، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 آذر 13 , ساعت 10:35 عصر

آیت الله نوری همدانی:
سازمان ملل و شورای امنیت جریانی هدفمند برای به سلطه کشیدن ملت های مظلوم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، پدید آمدن سازمان ملل، شورای امنیت و حق وتو برای غرب بعد از جنگ جهانی دوم را جریانی هدفمند برای به سلطه کشیدن ملت های مظلوم دانست و گفت: تنها کسی که در عصر حاضر توانست غرب را کنار بزند و با فریاد با صلابت خود غرب را به دنیا بشناساند امام خمینی(ره) بود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، در دیدار با دانشجویان و نخبگان استان گیلان که عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، انقلاب اسلامی را احیاگر اسلام نبوی و علوی دانست و گفت: علم و جهاد دو بازوی انقلاب برای عزت آفرینی در دنیای اسلام است.

این مرجع تقلید، با تأکید بر ضرورت شناخت نیروی علم و فرهنگ در پیروزی انقلاب، اظهار داشت: در زمانی که در همه اروپا یک دانشگاه، کتابخانه و دانشمند بنام نبود، اسلام با نور علم دنیا را روشن کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به فراوانی نام های عربی در نامگذاری مباحث علمی در علوم مختلف اشاره کرد و افزود: اسامی اعضای بدن، مباحث جبر و مقابله در ریاضی، نامه های صور سماوی و فیزیک نوعاً عربی است.

وی، بنیانگذار علم و تمدن در جهان به ویِژه غرب را مسلمانان خواند و خاطر نشان کرد: برخی گمان می کنند علوم روز دنیا از غرب به ایران آمده است، در حالی که علوم مختلف در دامان عالمان مسلمان پرورش یافته است.

ادامه مطلب...

جمعه 89 آذر 12 , ساعت 11:39 صبح

فرازهایی از سخنان ارزشمند حضرت آیت الله علم الهدی

امام جمعه محترم مشهد

فقط به یک کلمه قناعت کنم خدایا امام زمان را برسان. خدا امام زمان را به کجا برساند؟ به کدام بستر اجتماعی؟ به همین بستر اجتماعی که در برابر بی‌عفتی‌اش در برابر بی‌تقوایی‌اش، در برابر بدحجابی‌اش, در برابر فسادش، در برابر منکرات و فحشایش شما مرد و زن باتقوا بی‌تفاوت هستید؟

دانلود فایل (کلیپ را بریزید توی موبایلتون و بین دوست و آشنا پخش کنید)

چرا همش رهبر و مراجع باید از خودشون مایه بزارن؟ چرا؟

 


دوشنبه 89 آذر 8 , ساعت 11:9 عصر

11 آذرماه؛
نقش خواص در واقعه عاشورا در قم بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی نقش خواص در واقعه عاشورا به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار می‌شود.

نقش خواص در واقعه عاشورا


حجت‌الاسلام محسن عمیق، مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست علمی نقش خواص در واقعه عاشورا به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه با همکاری گروه فلسفه و کلام مدرسه تخصصی فقه و معارف اسلامی، 11 آذرماه خبر داد.

وی، آشنایی طلاب و مبلغان غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه با موضوعات مختلف پیرامون واقعه عاشورا و بازشناسی نقش خواص در واقعه عاشورا را از اهداف برگزاری این نشست، عنوان کرد.

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه قم، گفت: در این نشست علمی حجت‌الاسلام حسن رضایی مهر، عضو گروه فلسفه و کلام مجتمع آموزش عالی فقه سخنرانی خواهد کرد و در ادامه میزگرد علمی با حضور سخنران و حجت‌الاسلام جواد سلیمانی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، پیدایش هر حادثه‏اى در جوامع بشرى در مرتبه اول، معلول عملکرد خواص آن جامعه است که طبیعت چنین عملکردى، تاثیرپذیرى عوام را بدنبال دارد; خواص، یا خواص حقند و یا خواص باطل. خواص حق، نیز در مقابل مظاهر دنیوى یا پاى‏بند به حقند و یا روى‏گردان از حق.

بدیهى است هر یک از این اقسام مى‏تواند در پیدایش و عدم پیدایش فرایندهاى تاریخى، اجتماعى، سیاسى و غیره موثر باشد و در نتیجه جامعه را به صلاح و یا فساد بکشاند. حادثه عاشورا و کشته شدن فرزند رسول خدا(ص) یکى از حوادثى است که نقش خواص در قبال آن بسیار برجسته و قابل توجه و تأمل بوده است.

گفتنی است، نشست علمی نقش خواص در واقعه عاشورا، پنجشنبه 11 آذرماه از ساعت 10 تا 12 در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه به نشانی قم ـ چهارراه حجتیه ـ مدرسه مبارکه حجتیه برگزار می‌شود.


دوشنبه 89 آذر 8 , ساعت 10:49 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و أهلک أعدائهم

سلام علیکم و رحمة الله

روزها چون ماهها، و ماهها چون سالها در پس وقایع میگذرند. هر شخصی بنا به عقیده و باور خودش به اتفاقات اطرافش می‌نگرد، آنگاه آنها را تحلیل و بررسی می‌کند. در نتیجه یا از کنار آن وقایع بی‌تفاوت عبور می‌کند یا تصمیم می‌گیرد اقدامی برای آن صورت دهد یا این‌که آن حادثه برایش مهم است ولی نمی‌تواند اقدامی در جهت آن انجام دهد.

خب، اینکه توی کدوم یک از این سه قسمت واقع میشیم  را باید در آینده دید...

وقایع مهمی در جهان اسلام و ایران عزیز رخ میدهد که چکیده آن را خواهیم نگاشت، تا انشاءالله شاید فرجی بشه .

پرچم جمهوری اسلامی ایران - سیاست

از نظرات دوستان استقبال می‌کنیم.

آدرس ما: جمهوری اسلامی ایران - حوزه 4 شهید ورزنده - پایگاه ثامن الحجج علیه‌السلام


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ