حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آنان را طاعت دارید که در ناشناختنشان عذرى ندارید . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 89 آذر 8 , ساعت 11:9 عصر

11 آذرماه؛
نقش خواص در واقعه عاشورا در قم بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی نقش خواص در واقعه عاشورا به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار می‌شود.

نقش خواص در واقعه عاشورا


حجت‌الاسلام محسن عمیق، مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست علمی نقش خواص در واقعه عاشورا به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه با همکاری گروه فلسفه و کلام مدرسه تخصصی فقه و معارف اسلامی، 11 آذرماه خبر داد.

وی، آشنایی طلاب و مبلغان غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه با موضوعات مختلف پیرامون واقعه عاشورا و بازشناسی نقش خواص در واقعه عاشورا را از اهداف برگزاری این نشست، عنوان کرد.

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه قم، گفت: در این نشست علمی حجت‌الاسلام حسن رضایی مهر، عضو گروه فلسفه و کلام مجتمع آموزش عالی فقه سخنرانی خواهد کرد و در ادامه میزگرد علمی با حضور سخنران و حجت‌الاسلام جواد سلیمانی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، پیدایش هر حادثه‏اى در جوامع بشرى در مرتبه اول، معلول عملکرد خواص آن جامعه است که طبیعت چنین عملکردى، تاثیرپذیرى عوام را بدنبال دارد; خواص، یا خواص حقند و یا خواص باطل. خواص حق، نیز در مقابل مظاهر دنیوى یا پاى‏بند به حقند و یا روى‏گردان از حق.

بدیهى است هر یک از این اقسام مى‏تواند در پیدایش و عدم پیدایش فرایندهاى تاریخى، اجتماعى، سیاسى و غیره موثر باشد و در نتیجه جامعه را به صلاح و یا فساد بکشاند. حادثه عاشورا و کشته شدن فرزند رسول خدا(ص) یکى از حوادثى است که نقش خواص در قبال آن بسیار برجسته و قابل توجه و تأمل بوده است.

گفتنی است، نشست علمی نقش خواص در واقعه عاشورا، پنجشنبه 11 آذرماه از ساعت 10 تا 12 در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه به نشانی قم ـ چهارراه حجتیه ـ مدرسه مبارکه حجتیه برگزار می‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ