حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهرى تو را از شهر دیگر بهتر نیست . بهترین شهرها آن بود که در آنت آسایش زندگى است . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 90 شهریور 28 , ساعت 12:24 صبح

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

السّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌

الحمدللَّه ربّ العالمین و الصّلوة والسّلام على سیّدنا محمّد و آله الطّیّبین و صحبة المنتجبین.

 قال اللَّه العزیز الحکیم: بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم. «یا أیّها النّبىّ اتّق اللَّه و لا تطع الکافرین و المنافقین انّ اللَّه کان علیماً حکیماً. واتّبع ما یوحى الیک من ربّک انّ اللَّه کان بما تعملون خبیراً. و توکّل على‌اللَّه و کفى باللَّه وکیلاً».(1)

 به حضار گرامى و میهمانان عزیز خوشامد میگویم. آنچه ما را در اینجا گرد آورده، بیدارى اسلامى است؛ یعنى حالت برانگیختگى و آگاهى‌اى در امت اسلامى که اکنون به تحولى بزرگ در میان ملتهاى این منطقه انجامیده و قیامها و انقلابهائى را پدید آورده که هرگز در محاسبه‌ى شیاطین مسلط منطقه‌اى و بین‌المللى نمى‌گنجید؛ خیزشهاى عظیمى که حصارهاى استبداد و استکبار را ویران و قواى نگهبان آنها را مغلوب و مقهور ساخته است. شک نیست که تحولات بزرگ اجتماعى، همواره متکى به پشتوانه‌هاى تاریخى و تمدنى و محصول تراکم معرفتها و تجربه‌ها است. در صدوپنجاه سال اخیر حضور شخصیتهاى فکرى و جهادى بزرگ جریانساز اسلامى در مصر و عراق و ایران و هند و کشورهاى دیگرى از آسیا و آفریقا، پیش‌زمینه‌هاى وضع کنونى دنیاى اسلامند.

 همچنانکه تحولات دهه‌هاى پنجاه و شصت میلادى در تعدادى از این کشورها که به رژیمهاى غالباً متمایل به تفکرات و ایدئولوژیهاى  مادى منتهى شد و به اقتضاى طبیعت خود پس از چندى در دام قدرتهاى استکبارى و استعمارى غرب گرفتار آمد، تجربه‌هاى درس‌آموزى‌اند که سهم وافرى در شکل دادن به اندیشه‌ى عمومى و عمیق کنونى دنیاى اسلام دارند. ماجراى انقلاب کبیر اسلامى در ایران که در آن به تعبیر امام خمینى عظیم، خون بر شمشیر پیروز شد و تشکیل نظام ماندگار و مقتدر و شجاع و پیش‌رونده‌ى جمهورى اسلامى و تأثیر آن در بیدارى اسلامى امروز، نیز خود داستان مفصل و در خور بحث و تحقیقى است که یقیناً فصل مشبعى در تحلیل و تاریخ‌نگارى  وضعیت کنونى دنیاى اسلام را به خود اختصاص خواهد داد. حاصل آنکه حقایق رو به افزایش کنونى در دنیاى اسلام، حوادث بریده از ریشه‌هاى تاریخى و زمینه‌هاى اجتماعى و فکرى نیستند تا دشمنان یا سطحى‌نگران بتوانند آن را موجى گذرا و حادثه‌اى در سطح بینگارند و با تحلیلهاى انحرافى و غرض‌آلود، مشعل امید را در دل ملتها خاموش سازند.

*ادامه مطلب...*

یکشنبه 90 شهریور 20 , ساعت 11:41 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. امت اسلام از آغاز پیدایش در 1400 سال پیش تا کنون، دورانها و جریانات بسیار زیادی را سپری کرده است. اما با توجه به جهل اکثر انسانها و توطئه های شیاطین جنی و انسی، متأسفانه این تاریخ بیشتر آغشته به حوادث تلخ بوده است. پس از رحلت رسول اکرم(ص) مسلمانان بزرگترین اشتباه را مرتکب شدند و از اهلبیت علیهم السلام رویگردان شدند و از ولایت و حکومت امیرالمؤمنین علی علیه السلام خود و آیندگان را محروم ساختند. بعدها نیز تا زمان غیبت کبری همراهی لازم را با امامان حق نداشتند و امت اسلام به دام حکومتهای طاغوتی و سلطنتی امویان و عباسیان افتاد. در قرن هفت و هشت نیز مغولان خونخوار سراسر سرزمین پهناور اسلامی را به آتش کشیدند و بسیاری از علما را شهید کردند و کتابخانه ها و معماری های مهم اسلامی را نابود کردند. حکومتهای جنایتکار مسیحی اروپا نیز با برپا کردن جنگهای طولانی صلیبی، بسیاری را کشتند و خسارتهای زیادی به بار آوردند.

پس از آن تا همین 200 سال قبل دو امپراطوری عمده صفویان و عثمانیان در شرق و غرب جهان اسلام حضور داشتند. صفویان پس از فروپاشی تبدیل به حکومتهای منطقه ای کوچکتر و سپس قاجاریه و پهلوی ملعون شدند که ایران را به باد دادند. عثمانیان که شیعه ستیز بودند نیز با دخالتهای کشورهای غربی به چندین کشور کوچکتر اسلامی فرو پاشیدند.

با نفوذ و تسلط زور و فرهنگ غربی در سرزمینهای اسلامی، و حکومت حاکمان مستبد فاسد نیز ملتهای مسلمان به خواب عمیقی رفتند که باعث عقب ماندگی شدید آنها شد. اما همواره نهضتها و جنبشهای اجتماعی توسط برخی آگاهان جهان اسلام بر علیه ظلم و فساد دورانهای مختلف به وجود آمده اند. از حکومت شیعی آل بویه تا قیام سربداران تا تلاشهای علمای وارسته و برپایی حکومت شیعی صفویه و جریان سید جمال اسدآبادی و جماعت اخوان المسلمین و در نهایت انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و اخیرا هم مقاومتهای فلسطین و حزب الله و انقلابهای اسلامی کشورهای منطقه.

البته دشمنان بخصوص در 300 سال اخیر دسیسه های بسیاری بکار برده اند. منجمله طی ده سال اخیر با برپایی نمایش 11 سپتامبر و القاعده و دلقکی به نام بن لادن، او را نماد نهضت و جهاد اسلامی جا زدند و بدین ترتیب اقدام به تخریب چهره اسلام در جهان غرب، و ایجاد بهانه ای برای حمله به کشورهای اسلامی نمودند. در جریان انقلابهای اخیر نیز تلاش بسیاری برای حفظ دیکتاتورهای کاسه لیسشان کردند، ولی از طرفی خود را مدافع مردم و آزادی جا زدند! مثلا در لیبی با آنکه قذافی ملعون از خودشان بود ولی اقدام به بمباران لیبی برای تضعیف آن کشور کردند و حالا نیز معلوم نیست قذافی را کجا پنهان کرده اند تا از او بن لادن و صدام سومی بسازند.

اما همه ما میدانیم که "چراغی را که ایزد برفروزد ...."

التماس دعا - یا علی


یکشنبه 90 شهریور 13 , ساعت 8:25 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. 22 سال از رحلت رهبر انقلابیون جهان حضرت امام خمینی میگذرد. در طی این مدت، مجموعه بیت و حرم ایشان جریانات مختلفی را سپری کرده اند. پسر بزرگ ایشان (آقا مصطفی) که در سال 56 توسط ساواک به شهادت رسیدند. در زمان بعد از انقلاب نیز یار و یاور ایشان حاج احمد آقا بودند، که پس از رحلت امام (ره) با رهبر معظم انقلاب بیعت کردند و همواره پشتیبان ایشان بودند. تا اینکه حاج احمد نیز در سال 1373 تقریبا در 50 سالگی فوت کردند. ماجرای رنجنامه ایشان و وصیت نامه و انتقاداتشان از دولت هاشمی رفسنجانی مشهور است.

اما بعد از فوت حاج احمد خمینی، کم کم کنترل مجموعه بیت و حرم امام (ره) به دست نیروهایی غیر انقلابی افتاد که در لباس روحانیت و از طریق فامیل شدن و دوستی با نوادگان امام خمینی به درون این مجموعه نفوذ کرده بودند. دفتر نشر آثار امام تبدیل شد به منتشر کننده آثار برخی روشنفکرنماها و در سالهای بعد تا همین امروز، تریبونی شد برای مدعیان اصلاح طلبی. وضعیت حرم امام را هم که خود بهتر میدانید؛ فضای درونی آن عاری از زیبایی خاصی است و هنوز تیرآهن های سقف نمایان است. زن و مرد بصورت مختلط زیارت میکنند و بعضی زنان حجاب معمولی را هم رعایت نمیکنند. از برنامه های فرهنگی و مذهبی خبری نیست و اگر فشار نیروهای انقلابی و عاشقان خمینی نباشد که همین معدود مراسمات نیز برگزار نمیشود. در مراسم 14 خرداد (سالگرد رحلت امام) به سختی امکانات ساده ای همچون آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی قابل دسترسی اند. بعلت نبود سطلهای مخصوص نیز تمام محوطه از کاغذهای حاوی اسماء متبرکه و همچنین زباله های مختلف پوشیده میشود. انگار نه انگار که این مکان در کنار بهشت زهراء (س) میتواند پایگاه مسلمانان و انقلابیون سراسر جهان باشد....

همانطور که میدانید سایت جماران نیز به تریبون محمد خاتمی و دستیارش محمدعلی انصاری تبدیل شده؛ حسینیه جماران نیز بدون برنامه فرهنگی و سیاسی خاصی رها شده و گاهی مورد بازدید مردم قرار میگیرد. نواده بزرگ و مطرح امام یعنی سید حسن مصطفوی نیز در مرکز توجه اصلاح طلبان و رسانه های خارجی قرار گرفته و چند سالی است که برنامه ریزی جریانات غربگرا برای شرکت حسن مصطفوی در انتخابات مجلس و بخصوص ریاست جمهوری شدت گرفته. اخیرا نیز بنابر دعوت هاشمی رفسنجانی سران اصلاح طلبان مانند خاتمی و کروبی اقدام به خرید خانه های میلیاردی در منطقه جماران و در همسایگی هاشمی کرده و قصد کوچ به آن منطقه را دارند.

امیدواریم و دعا میکنیم که با توجه و هوشیاری مسئولان و خواص و مردم، این قضایا سامان یابد و ختم به خیر شود انشاءالله. ما آنچه از دستمان بر می آید اطلاع رسانی و آگاهی دادن است که حداقل وظیفه شیعیان در این زمانه است.

التماس دعا - یا علی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ