حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به یکى از کسانى که بدو سخنى گفته بود و از مقدار وى بزرگتر مى‏نمود فرمود : ] پر نیاورده پریدى و در خردسالى بانگ در کشیدى . [ و شکیر ، نخست پرهاست که بر پرنده روید ، پیش از آنکه نیرومند و استوار شود ، و سقب شتر خردسال است و شتر بانگ بر نیاورد مگر آنگاه که فحل گردد . ] [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 90 مهر 24 , ساعت 8:41 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. سراسر استانها و شهرهای ایران اسلامی، دارای اماکن مذهبی بسیاری هستند. بطور کلی اماکن مذهبی را میتوان اینگونه نام برد: مرقد پیامبران علیهم السلام، حرم ائمه علیهم صلوات الله، مرقد امامزادگان (ع)، مزار علما و شهداء (س)، مساجد جامع و قدیمی، و ... .

اولین حرم اهل البیت (ع) در ایران، مشهد مقدس میباشد که مرقد امام هشتم، علی بن موسی الرضا علیه السلام در این شهر است. به تبع آن، ناحیه خراسان (شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرات، و بخشهایی از افغانستان و ترکمنستان) نیز متبرک میشوند. البته این نواحی دارای اماکن مقدس بسیاری هستند، که میتوان به مرقد امامزادگان (ع) در شهرهای مختلف، قدمگاه، مزار علما و شهدا، مساجد قدیمی، مزار شریف در افغانستان، و ... اشاره کرد.

دومین حرم اهلبیت علیهم السلام در ایران، شهر مقدس قم میباشد که حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این شهر است. بعلاوه، مرقد حدود 300 امامزاده جلیل القدر نیز در شهر و استان قم وجود دارد. استان قم دارای 6000 شهید عزیز نیز میباشد که در گلزار مقدس شهداء و گلزار شیخان جای دارند.

سومین حرم اهلبیت (ع) در ایران، شهر قدیمی شیراز است که مرقد مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در این شهر میباشد. همچنین مرقد چندین امامزاده (ع) و علما و شهدا و مساجد مهمی نیز در شهر شیراز و استان فارس وجود دارد.

چهارمین حرم اهلبیت علیهم صلوات الله در ایران، شهر تهران میباشد. حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، حرم امامزاده صالح (ع)، حرم امامزاده داوود (ع)، و بیش از 100 امامزاده جلیل القدر در شهر و استان تهران وجود دارد. همچنین مرقد مطهر امام خمینی (ره) و بهشت زهراء (س)، و بیت رهبر معظم انقلاب حفظه الله، و بسیاری اماکن متبرکه دیگر نیز در این شهر و استان قرار دارند.

مرقد حضرت دانیال نبی (ع) نیز در شهر شوش در استان خوزستان قرار دارد. جبهه های مقدس جنگ تحمیلی نیز در نوار مرزی استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر و بندرعباس جای دارند.

 الحمد لله بسیاری اماکن مذهبی و سیاسی متبرک و مقدس دیگر نیز در سراسر ایران اسلامی وجود دارند، که باید مردم هر منطقه و مسافران داخلی و کشورهای اسلامی به خوبی آنها را بشناسند و از آنها استفاده کنند. همچنین هر مکان مذهبی، پایگاهی برای برگزاری مراسمات متنوع دینی و سیاسی، و مرکزی برای تجمع اهل محله برای دیدار و حل مسائل کوچک و بزرگ است. در این راستا، جوانان حزب اللهی و دانشجویان و طلاب باید وارد عمل شوند، و نهادهای رسمی همچون شهرداریها و اداره اوقاف و ائمه جمعه و جماعات و ... نیز در این زمینه تلاش جدی انجام بدهند؛ انشاءالله.

التماس دعا - یا علی


یکشنبه 90 مهر 17 , ساعت 7:59 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم. در این مطلب میخواهیم یک پیش بینی احتمالی از آینده منطقه ارائه بدهیم. ببینید؛ اوضاع فعلی ایران خیلی شبیه به اول انقلاب است؛ دو سال پیش فتنه داخلی ضد انقلاب با حمایت دشمنان خارجی صورت گرفت؛ بعد از آن، طی سالهای اخیر گروهکهای تروریست در بلوچستان و کردستان مشغول خرابکاری و درگیری بودند، یعنی جندالشیطان و پژاک ملعون. همانند اول انقلاب که ترورهای منافقین و ضد انقلاب و درگیری در تهران وجود داشت، و فعالیتهای تجزیه طلبان در نواحی مرزی کشور.

بعد از اینکه دشمن در این اقدامات برای سرنگونی انقلاب اسلامی شکست خورد، با شیر کردن حزب بعث عراق و صدام ملعون، باعث شد که ارتش عراق با حمایت 60 کشور جبهه باطل به ایران شیعه مظلوم حمله کند. حالا، نکته اینجاست که آمریکا و صهیونیستها که طی چند سال اخیر انواع فتنه ها را علیه ایران به کار گرفتند، دیده اند که باید به محور مقاومت و متحدان ایران حمله کنند. ازینرو 7-8 ماه است که در سوریه فتنه و آشوب به راه انداخته اند. گروههای مختلف سوری را به جان هم انداخته اند و میخواهند که نظام ضد اسرائیلی بشار اسد را سرنگون یا تضعیف کنند. آنچه که احتمال میرود اینست که خدای ناکرده گروهی از ارتش سوریه اقدام به کودتا در این کشور کنند و قدرت را بدست گیرند. آنوقت حکومت کودتا در سوریه ممکن است ژست ضد اسرائیلی هم بگیرد و عده ای طرفدار در میان اعراب و اهل سنت جمع کند.

سوریه و همسایگان

باین وسیله میخواهند جایگاه محبوبیت و استکبار ستیزی ایران را در منطقه بگیرند. این سناریو از جانب ترکیه هم حمایت میشود. زیرا ترکیه حکومتی سکولار و لائیک دارد که بسیاری از مسئولان آنها مخالف حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی هستند. بخصوص که بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی در حدود 100 سال پیش، اینها جایگاهشان را در منطقه از دست دادند، زیرا آنموقع نیمی از جهان اسلام جزو امپراطوری عثمانی بود. بعد از آمدن آتاتورک ملعون هم که اینها دیگر شیفته و مطیع غرب شدند.

از سوی دیگر، این فرآیند میتواند نقطه فراری برای آمریکا و متحدانش در شرایط موجود منطقه و بیداری اسلامی باشد. ضمن اینکه با حمله ناگهانی حکومت کودتا در سوریه و اردن به حزب الله لبنان و جنوب عراق که شیعه هستند، حتی به ایران هم حمله کنند که چه چیزی برای آنها بهتر از اینست. بخصوص اگر با فروپاشی رژیم وهابی سعودی در عربستان، و پیرزوی انقلاب مردم یمن و بحرین، وضعیت شبه جزیره عربستان هم دگرگون شود. بویژه که بسیاری از یمنی ها هم شیعه هستند.

البته بسیاری نکات دیگر در این زمینه وجود دارند که در روایات شریفه اهلبیت علیهم السلام هم به آنها اشاره شده، و نوعی هشدار باش و اعلام آمادگی به حق جویان و عدالت طلبان آخر الزمان است.

در هر زمانی ما باید وظیفه آن زمان خود را بوسیله عقلمان از فطرت و وجدانمان و حقایق جهان و تعالیم اسلام عزیز و خط ولایت فقیه تشخیص دهیم، و به آنها عمل کنیم. نتیجه دیگر مهم نیست و تابع شرایط بسیار دیگر و خواست و برنامه خداوند متعال است.

انشاءالله که در این اوضاع پیچیده ایران و کشورهای اسلامی و جهان، بتوانیم به وظایفمان عمل کنیم و خداوند همه ما را عاقبت به خیر فرمایند؛ الهی آمین.

التماس دعا - یا علی


دوشنبه 90 مهر 11 , ساعت 7:59 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. سه سال و نیم از آغاز به کار مجلس هشتم شورای اسلامی میگذرد، و حدود پنج ماه به انتخابات مجلس نهم باقی مانده است. در طول 32 سال تاریخ انقلاب اسلامی، مجلس هشتم یکی از سالمترین و فعالترین دوره ها بود؛ اما اشتباهات و انحرافات زیادی نیز داشتند. بررسی مفصل و مقایسه نموداری هشت دوره گذشته مجلس بحث جداگانه ای میطلبد.

به طور کلی خط سیاسی مجلس هشتم را میتوان اصولگرای معمولی نامید. یعنی کمی انقلابی و اکثرا محافظه کار. یک نشانه این أمر، انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس برای 4 سال پیاپی بوده است؛ یعنی انتخاب فردی که در ایام فتنه موضع گیری صریحی نداشت و خون به دل حزب الله کرد. فردی که اشتراکات زیادی با هاشمی رفسنجانی دارد. اینگونه افراد بیشتر تشنه جایگاه و قدرتند تا شیفته خدمت به مستضعفین.

از 300 نماینده مجلس هشتم، حدود 40 نفر جزو افساد طلبان مزدور و فتنه گران بودند؛ چنانکه برخی از اینها همین چند ماه پیش با خاتمی ملعون دیدار کردند. از جمله باید به کواکبیان منافق اشاره کرد که مسئول روزنامه مردمسالاری (مردم سواری!) است و گاهی اوقات تیپ مذهبی و تسبیح و ... میزند! این گروه کلا باید توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند تا بیش از این به اختلاف و سنگ اندازی در کار مجلس و دولت نپردازند؛ انشاءالله.

حدود 210 نفر از نمایندگان مجلس هشتم هم جزو محافظه کاران هستند. مثلا طرح انفاق دانشگاه آزاد جاسبی و یا طرحهای مشکوک بسیار دیگری عموما توسط همین افراد امضا شده و در دستور کار مجلس قرار گرفت. از اینها عده ای هم هستند که قبلا جزو دسته کارگزاران (باند اکبر هاشمی) و یا مشارکت (باند اصلاح طلبان) بودند که چند سالی است اصولگرا شده اند! امیدواریم مردم روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ سراسر کشور با بصیرت کافی اینها را بشناسند و خوب و بد را سوا کنند؛ انشاءالله.

برخی اشخاص هم هستند که واقعا آدم از حماقت آنها حیرت میکند و به خنده می افتد! مثلا همین علی مطهری! واقعا طی سالهای اخیر حرفهایی که زد و موضع گیری هایی که کرد، خیلی عجیب و غریب بود، و از طرفی موجب سوء استفاده دشمنان و ضربه زدن به جبهه انقلاب شد. امیدواریم خداوند همه اینگونه افراد را به راه راست هدایت کند.

الحمدلله با تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، با نظارت علامه مصباح یزدی، و مدیریت بزرگان انقلابی کشور، از نگرانی نیروهای حزب الله کاسته شد. اما دشمنان و روزنامه های مزدور آنها در داخل، و همچنین برخی از همین مدعیان اصولگرایی، چند ماهی است که مشغول حمله علیه جبهه پایداری و تخریب و توهین هستند. جریان انحرافی مشائی هم که دارد در پشت صجنه برنامه ریزی میکند و مشغول تهیه فهرست برای 31 استان کشور است.

بالاخره زندگی همین است و باید حقایق جهان خلقت را شناخت و در راه آنها مبارزه کرد و تا برپایی حکومت عدل مهدوی (عج) امید داشت و ادامه داد. امیدواریم خداوند حق را بر باطل پیروز گردانند و به داد مستضعین جهان اسلام برسند، انشاءالله.

التماس دعا - یا علی


یکشنبه 90 مهر 3 , ساعت 7:3 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. حوزه علمیه شیعه شاید کاملترین مجموعه موجود در جهان نباشد، اما جامعترین مجموعه است. شاید برخی زیر مجموعه های کوچکتر را بتوان یافت که از لحاط جامع بودن و کامل بودن پیشتاز باشند. مثل برخی مدارس علمیه، برخی قسمتهای سپاه، برخی دانشگاهها، و ... .

امروزه نه مرجع تقلید گرانقدر برای شیعیان جهان وجود دارند: امام خامنه ای (حفظه الله)، آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله سیستانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله جوادی آملی، علامه مصباح، علامه حسنزاده آملی. متأسفانه برخی افراد دیگر هم ادعاهایی در این زمینه کرده اند که مردم باید هوشیار باشند و جلوی آنها را بگیرند.

چطور است که برخی که ادعای مرجعیت دارند، از لحاظ سیاسی همپای انجمن حجتیه و حتی غربیها میشوند؟؟ چطور برخی روحانی نماها با ضروریات دین اسلام و تشیع مخالفت میکنند؟ چطور برخی مدارس علمیه با معیارهای 300 سال پیش اداره میشوند؟! چرا بعضی ها نمیخواهند آرمانهای والای امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی را قبول کرده و در راه آنها مبارزه کنند؟

چرا برخی مدیران حوزه علمیه رفتارهای نفاق گونه از خود بروز میدهند؟ چرا با تحول در حوزه علمیه مخالفت میکنند؟ چرا مباحث فقه اجتماعی و حکومتی و نظریه پردازی در حوزه علمیه بطور جدی پیگیری نمیشوند؟

برخی ها از تشیع فقط سنی ستیزی و تحجر را یاد گرفته اند و بویی از اسلام و انقلاب نبرده اند. برخی سکوت را مساوی عدم کار سیاسی گرفته اند در حالیکه سکوت خود نوعی پیام سیاسی است. و و ...

اللهم عجل لولیک الفرج

التماس دعا - یا علی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ