حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل [امام حسن علیه السلام]
 
شنبه 89 آذر 13 , ساعت 10:35 عصر

آیت الله نوری همدانی:
سازمان ملل و شورای امنیت جریانی هدفمند برای به سلطه کشیدن ملت های مظلوم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، پدید آمدن سازمان ملل، شورای امنیت و حق وتو برای غرب بعد از جنگ جهانی دوم را جریانی هدفمند برای به سلطه کشیدن ملت های مظلوم دانست و گفت: تنها کسی که در عصر حاضر توانست غرب را کنار بزند و با فریاد با صلابت خود غرب را به دنیا بشناساند امام خمینی(ره) بود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، در دیدار با دانشجویان و نخبگان استان گیلان که عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، انقلاب اسلامی را احیاگر اسلام نبوی و علوی دانست و گفت: علم و جهاد دو بازوی انقلاب برای عزت آفرینی در دنیای اسلام است.

این مرجع تقلید، با تأکید بر ضرورت شناخت نیروی علم و فرهنگ در پیروزی انقلاب، اظهار داشت: در زمانی که در همه اروپا یک دانشگاه، کتابخانه و دانشمند بنام نبود، اسلام با نور علم دنیا را روشن کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به فراوانی نام های عربی در نامگذاری مباحث علمی در علوم مختلف اشاره کرد و افزود: اسامی اعضای بدن، مباحث جبر و مقابله در ریاضی، نامه های صور سماوی و فیزیک نوعاً عربی است.

وی، بنیانگذار علم و تمدن در جهان به ویِژه غرب را مسلمانان خواند و خاطر نشان کرد: برخی گمان می کنند علوم روز دنیا از غرب به ایران آمده است، در حالی که علوم مختلف در دامان عالمان مسلمان پرورش یافته است.

این مرجع تقلید، با بیان این که دنیا وامدار دانشمندان مسلمان است، افزود: در حوزه جهاد نیز، اسلام جهادگرانی تربیت کرده که در دوره های مختلف زمانی به مراکز استبداد و ظلم هجوم بردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین به استفاده ابزاری شاهان پیش از انقلاب از اسلام اشاره کرد و گفت: شرق در برابر قدرت و نفوذ اسلام تسلیم شد و غرب به واسطه زیاده خواهی تسلیم اسلام نشده است.

این مرجع تقلید، با غلط خواندن این اندیشه که تنها راه نجات و پیشرفت پیروی از غرب است، اظهار داشت: غرب بسیاری از علوم را که منشأ اسلامی و ایرانی دارد به نفع خود مصادره کرده است.

وی، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب تجدید حیات و قدرت اسلام توصیف کرد و گفت: علم، دانش، ژرف بینی و جهاد از ارکان قدرت اسلام هستند و دانشجویان، نخبگان و علما باید با موقعیت شناسی در این مسیر ها گام بردارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تولید علم در زمینه های دانش هسته ای و تولید سلول های بنیادی را نتیجه تقویت قدرت علمی ایران در نتیجه انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: امروز اقتدار و عظمت ایران در دنیا بسیار روشن است.

وی، پدید آمدن سازمان ملل، شورای امنیت و حق وتو برای غرب بعد از جنگ جهانی دوم را جریانی هدفمند برای به سلطه کشیدن ملت های مظلوم اعلام و اذعان داشت: تنها کسی که در عصر حاضر توانست غرب را کنار بزند و با فریاد با صلابت خود غرب را به دنیا بشناساند امام خمینی(ره) بود.

این مرجع تقلید، بهانه ها، تحریم ها و تهدیدهای غرب را ناشی از ترس از تجدید قدرت اسلام دانست و گفت: غرب می ترسد اسلام دوباره به همان موقعیت بلند خود برسد و سعی می کند که چراغ علم را در دنیای اسلام خاموش کند.

وی اضافه کرد: پروژه اسلام هراسی می خواهد همه ترفند های خود را به کار ببندد تا ایران رشد نکند و قدرت نیابد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: در نتیجه شدت گرفتن جریان فکر و اندیشه و بیداری دانشجویان مسلمان اسلام و ایران قدرت سابق را پیدا خواهند کرد.

وی با بیان این که نسل سوم انقلاب از نسل دوم نیز انقلابی تر هستند، اظهار داشت: درک و فهم، مطالعه و ژرف بینی دانشجویان ایران بسیار بالا است.

این مرجع تقلید، با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در خصو تدوین علوم انسانی، بیان داشت: علمی که در دانشگاه ها است از غرب گرفته شده است در حالی که ما فرهنگ مستقل داریم.

وی تصریح کرد: دانشجویان و اندیشمندان سعی کنند در تدوین علوم انسانی از فرهنگ خود سرمایه علمی ایجاد کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان سخنان خود با بی اثر خواندن فتنه ها، اعلام کرد: اگر بصیرت داشته باشیم و مقاوم باشیم فتنه ها را پشت سر خواهیم گذاشت.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ