حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند حارث بن حوت نزد او آمد و گفت چنین پندارى که من اصحاب جمل را گمراه مى‏دانم ؟ فرمود : ] حارث تو کوتاه‏بینانه نگریستى نه عمیق و زیرکانه ، و سرگردان ماندى . تو حق را نشناخته‏اى تا بدانى اهل حق چه کسانند و نه باطل را تا بدانى پیروان آن چه مردمانند . [ حارث گفت من با سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر کناره مى‏گیرم فرمود : ] سعید و عبد اللّه بن عمر نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 90 آبان 29 , ساعت 7:18 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. از راههای مختلفی میتوان انرژی لازم برای حرکت دستگاهها و ماشینها و چرخیدن چرخ تمدن برقی و نفتی را بدست آورد: توربین آبی، پالایشگاه نفت، انرژی خورشیدی، و ... . یک روش هم استفاده از انرژی متراکم در اتمها است. دل هر ذره را که بشکافی آفتابیش در میان بینی یک معنای ظاهریش همین است. گرچه معنای اصلیش درک حضور خداوند خالق در همه ذرات و موجودات است.

استفاده از انرژی هسته ای مانند اکثر دیگر چیزهای دنیا میتواند به دو صورت بد و خوب انجام شود. و این بستگی به استفاده کننده آن دارد که فرد یا گروهی با تقوا است یا بی تقوا. از 70 سال قبل که استفاده از قدرت اتمی اوج گرفت، کشورهای غربی و شرقی نشان داده اند که اینرا هم بصورت ابزاری برای قدرت بیشتر میبینند. اوج آنهم در بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکای ملعون و بحران جهانی هسته ای توسط بلوکهای شرق و غرب (شوروی و آمریکا) بوده است.

الآن چند ده هزار بمب و موشک اتمی در سراسر جهان وجود دارد: آمریکا، روسیه، رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، و ... . از چند هزار گرفته تا چند صد و چند ده بمب که هر کدام دارند. حالا در این میان که همه گرگها چنگ و دندان کشیده اند و مستضعفین را استثمار کرده اند، چرا نمیگذارند که ایران حداقل برق هسته ای تولید کند؟؟

چندین سال است که هر روز جنجالی سر انرژی هسته ای ایران به پا میکنند و این در واقع استراتژی آنها است که نگذارند کل کشورهای اسلامی به قدرت بین المللی در زمینه انرژی تبدیل شوند. اصلا ایران باید یک همایش بین کشورهای اسلامی و مستضعف جهان برگزار کند و تمام اطلاعات هسته ای را به آنها بدهد و یک گروه جهانی هسته ای مستقل در جهان تشکیل دهد.

هر روز تحمیل و تحقیر است که از سوی آژانس آمریکایی اتمی و معاهدات ذلت بار بر ملت ایران بار میشود. چرا باید خودمان را اسیر معاهده ننگین ان پی تی و امثالهم کنیم؟؟ معاهده ای که مانع پیشرفت اسلام و کشورمان شود به درد نمیخورد.

چطور است که کشورهای مستکبر و زورگوی دنیا بمبها و موشکهای اتمشان را نابود نمیکنند ولی از رشد حداقلی ما جلوگیری میکنند؟؟ باید در هر استان کشورمان حداقل دو نیروگاه هسته ای تأسیس کنیم تا هم علم فیزیک اتمی در کشور بومی و نهادینه شود و هم انرژی آن استان تأمین شود. باید مردم و بسیج و طلاب و دانشجویان وارد این مباحث و مباحث علمی و فناوری مشابه مانند هوافضا و نانوفناوری و روباتیک و ... شوند انشاءالله.

اللهم عجل لولیک الفرج


یکشنبه 90 آبان 22 , ساعت 5:43 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. ویژگیهای یک مرجع تقلید شیعه در عصر حاضر چه باید باشد؟ مرجعیت فقهی سابقه ای حدود 1200 ساله در تاریخ شیعه دارد. مرجع یعنی محل رجوع. بنابراین ما در هر زمینه ای میتوانیم مرجع داشته باشیم؛ در زمینه احکام (فقه و اصول)، فلسفه و منطق، عقاید و کلام، اخلاق و عرفان، سیاست و اجتماع، و ... . تا زمان آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) بعلت کم بودن سیستم ارتباطی بین شیعیان و کمتر گسترده بودن مسائل احکام، تقریبا یکنوع مرجعیت واحد وجود داشت. اما طی سالیان اخیر با گسترده شدن مسائل علمی و اجتماعی و تقویت حوزه علمیه قم و نجف و نقاط دیگر، غالبا چند مجتهد عالم بعنوان مرجع تقلید اعلام میشوند و فرد مقلد باید اعلم را پیدا کرده و از او تقلید کند، و یا در صورت معلوم نبودن اعلم و احتمال تساوی چند نفر، یکی از آنها را انتخاب کند.

امروزه شاخه های علم فقه و اصول بسیار گسترده شده و به قول برخی از علما جا دارد که در هر زمینه ای یک مجتهد بزرگوار بعنوان فرد اعلم معرفی گردد. مثلا در زمینه طهارت، نماز، روزه، حج، مسائل روز جامعه، مباحث اقتصادی، و ... . پس یکی از شروط مرجعیت عالم مسلط بودن در آن زمینه دینی است. شروط دیگر هم که بدیهی اند مانند بلوغ و مرد بودن و شیعه بودن و حلال زادگی و زنده بودن و ... . اما شرط عدالت در این میان بسیار مهم است. عدالت یعنی تقوا داشتن و پرهیز از گناه. مسلم است که اوجب واجبات پیشبرد اسلام و انقلاب و احرم محرمات تضعیف آن است. بنابراین داشتن بصیرت و انقلابی بودن از مهم ترین شروط مرجعیت است.

البته اینکه در زمان حضور نائب امام زمان(عج) و برقراری نظام اسلامی، ولی فقیه که علم به دست است، چه نسبتی با دیگر مراجع دارد، نیاز به بحث دارد. اینکه چه تحولاتی در زمینه تفقه در دین و فهمیدن وظایف گوناگون یک انسان شیعه در عصر حاضر میتواند روی دهد نیز جای بحث دارد.

آنچه مسلم است اینست که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باید فهرست جدیدی از مراجع تقلید عادل منتشر کنند و با بعضی ها که ادعاهایی در این زمینه کرده اند مقابله کنند. چطور کسانی که جزو ساکتین و مردودین فتنه ها هستند و احترام ولایت را نگه نمیدارند و موجب خوشحالی دشمنان میشوند را میتوان جزو مرجعیت 500 میلیون شیعه در سراسر جهان حساب کرد و باعث شد اندیشه های اسلام آمریکایی و انجمن حجتیه آنها رواج پیدا کند؟؟ گفتنی در این زمینه بسیار است. بر تشکلهای جوان انقلابی حوزوی لازم است که خود در زمینه پاکسازی حوزه مقدسه علمیه از برخی عناصر ناباب و نفوذی ها و جاسوسان آمریکایی و انگلیسی و صهیونیست اقدام کنند. بر همین اساس بود که چند ماه قبل جامعه طلاب ولایی ایران اسلامی فهرستی از مراجع تقلید عالم و عادل منتشر کردند که با جستجو در اینترنت قابل یافتن است. نام این 9 مرجع بزرگوار به این شرح است: امام خامنه ای(حفظه الله)، آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله العظمی سیستانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله سبحانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله جوادی آملی، علامه مصباح یزدی، علامه حسنزاده آملی.

امیدواریم که شورای مدیریت حوزه علمیه عزمی جدی برای تقویت اسلام ناب در سطح ایران و منطقه و جهان نشان دهند و روحانیت و مردم نیز معطل عده ای کم سواد و کم بصیرت نشوند و سریعتر زمینه های ظهور و برپایی حکومت عدل حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را آماده کنند انشاءالله.

اللهم عجل لولیک الفرج


یکشنبه 90 آبان 15 , ساعت 10:0 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. غفلت مقدمه گناه است. چه در زندگی فردی، و چه در عرصه اجتماعی. هنگامی که انسان از وظایفش غافل باشد، و از مسائل مهم زندگی غافل باشد، نتیجه این میشود که آنها را انجام نمیدهد و ترک واجب میشود گناه. برای یک جامعه و کشور نیز همینطور است. یعنی وقتی آحاد افراد یک جامعه از مسائل مهم کشورشان غافل باشند، نتیجه این میشود که مشغول به لغو و لهو میشوند و اینگونه گناهان اجتماعی رخ میدهند.

از مهم ترین مسائل همه کشورها منجمله ایران، مسائل عدالت اجتماعی و اقتصادی هستند. وقتی در کلانشهرها و شهرستانهای کوچک، باندهای ثروت و قدرت و مافیای فسادتشکیل میشوند، و به راحتی زمین خواری میکنند و منتقدان را دستگیر کرده و کتک میزنند، و توده ها هم مشغول زندگی روزمره خود میشوند، نتیجه این میشود که حق یک عده ای پایمال میشود و آه مستضعفان کشور را میگیرد.

وقتی صدا و سیمای ما در 16 شبکه دیجیتالش 20 درصد اسلامی و 80 درصد شیطانی عمل میکند، و سبک زندگی ساده و صمیمی اسلامی و ایرانی ما را در روستاها و شهرهای کوچک از بین میبرد، و گسیختگی فرهنگی و اخلاقی ایجاد میکند، و مسابقه پول و ثروت و رفاه را جا می اندازد، وقتی دستگاههای امنیتی و انتظامی ما از قدرتشان سوء استفاده میکنند و بعد هم جبران نمیکنند، یک گوشه اش بصورت تخلف بزرگ اقتصادی اخیر میشود که حرکت انقلاب را دچار دست انداز کرد و لحن صحبت آقا را غمگین.

گفتنی و مثال در این زمینه بسیار است... الحمدلله ایران در میان 200 کشور جهان، بهترین کشور است و در این جای هیچ شکی نیست، اما در بسیاری جاها هم مسائل و مشکلاتی وجود دارند که امتحانی برای ما هستند و نیاز به صبر و مبارزه دارند.

حال، راه مبارزه با این غفلت جمعی چیست؟ همانطور که راه مبارزه با غفلت فردی، آگاهی و هوشیاری و در معرض نهیب و هشدار و موعظه قرار گرفتن است، راه مبارزه با غفلت جمعی نیز همین است. تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات؛ و اوجب واجبات حفظ اسلام و انقلاب، و احرم محرمات تضعیف آن است. از اینجا میتوان به وظایف تک تک افراد و گروهها و سازمانها و عموم ملت پی برد. برای اینکه یک کشور دچار خواب و رخوت و تنبلی و غفلت نشود، باید عده ای باشند همواره که نهی از منکر کنند و امر به معروف. باید عده ای باشند که از خود گذشتگی کنند و وقت بگذارند و همت کنند و بر سر ظالمان فریاد بکشند. باید عده ای باشند که از مظلومان و مستضعفان حمایت کنند و یقه مسئولان و دستگاههای فاسد را بگیرند.

یک نمونه خوب از این قضیه در سالهای اخیر، ماجرای اعتراضات طلبه سیرجانی است. وی در طول این 5-6 سال اخیر، اقدامات بسیاری مانند امضای طومار، اعتصاب غذا، تجمع و تحصن، پیاده روی عدالتخواهانه، بست نشینی، نامه نگاری، مصاحبه، تحمل محاکمه و زندان، و ...، بهراه برخی از هراهانش انجام  داده است. آنهم در زمانی که حوزه علمیه و روحانیت ما دچار گرفتاریها و اشکالات زیادی بوده اند. همین الآن هر ساله چندین تن از طلاب انقلابی از مدارس علمیه اخراج میشوند و بعضی مدیران ظالم هم برنامه مدارس را هر طور که میخواهند و طبق اسلام آمریکایی میچینند.

بهر صورت، هم اکنون دوره جدید فعالیت طلبه سیرجانی و همراهانش تحت عنوان "قیام یاران ولایت" آغاز شده است و هدف آنها مطالبه عدالت داخلی و سپس آزادسازی قدس شریف است انشاءالله. امیدواریم خداوند به حق این روزهای عزیز، ما را در راه حق ثابت قدم گرداند، و از غفلت و گناه نجات دهد، الهی آمین.

اللهم عجل لولیک الفرج


یکشنبه 90 آبان 8 , ساعت 8:11 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. بیش از چهل روز از قیام تسخیر لانه سرمایه داری (وال استریت) و جنبشهای مشابه در سطح اروپا، و دیگر نقاط جهان میگذرد. اولا باید وضعیت مناطق مختلف جهان را بطور کلی بررسی نماییم:

قاره آفریقا با جمعیتی نزدیک به یک میلیارد نفر، دارای چهار دین کلی اسلام، مسیحیت، آئینهای بومی(شبیه بت پرستی)، و مکاتب دیگر است. اکثریت مطلق این قاره سیاه پوست، و برخی هم دورگه و یا سفید پوست هستند. زبانهای عربی، آفریکانس، فرانسوی، انگلیسی، و گویشهای دیگر در این قاره استعمال میشود. این قاره به شدت مستضعف است و مسائل و مشکلات بسیار زیادی دارد. لازم است که اتحادیه قوی کشورهای آفریقایی تشکیل شود و به همدیگر کمک کنند و نفوذ کشورهای استعمارگر غربی را قطع کنند.

وضعیت کشورهای منطقه آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی، آسیای مرکزی، آسیای شرقی و جنوب شرقی، و آسیای غربی هم از جهاتی مشابه کشورهای قاره آفریقا است که توضیح بیشتر آن مطلبی جدا میطلبد انشاءالله.

و اما بعد؛ میماند سه منطقه: قاره اقیانوسیه (استرالیا)، قاره اروپا، و منطقه آمریکای شمالی (کانادا و آمریکا). این سه منطقه طی چند هفته اخیر شاهد اعتراضات شدید مردمی نسبت به سیستم اقتصادی موجود و عدم عدالت اجتماعی بودند. آینده 13 کشور اسلامی که در ده ماه گذشته قیام کردند (از مراکش تا عمان) تقریبا مشخص است. در این کشورها انشاءالله حکومت مردمسالاری دینی (مردمی و اسلامی) شکل خواهد گرفت. تقریبا شبیه به مالزی، پاکستان، ایران، عراق، لبنان، و ترکیه. یعنی دیگر دیکتاتورها و سلاطینی که چند دهه بصورت موروثی بر مردم حکومت کنند وجود نخواهند داشت انشاءالله.

اما در آمریکا و اروپا، حداقل نتیجه قیامهای مردمی، تغییر رفتار حکومتهای ظالم و استعمارگر آنها است. خرج هزینه های گزاف برای جنگ افروزی و اسلحه سازی در جهان، کشتار مسلمانان و مستضعفان، حکومت یک درصد افراد ابر ثروتمند صهیونیست بر 99 درصد عموم مردم، و ... از جمله این موارد هستند. شاید تشکیل حکومتهای فطری و وجدانی در این کشورها ممکن باشد. زیرا دین اکثر ایشان مسیحیت است که متأسفانه دین فعالی در زمینه مسائل اجتماعی و سیاسی نیست. تغییر قوانین سخت گیرانه و سیاستهای ظالمانه، کنترل فساد و بی بند و باری، و بسیاری موارد دیگر را از مطالبات انقلابیون آمریکا و اروپا و استرالیا میتوان بر شمرد. امیدواریم که به موفقیت و پیروزی برسند، الهی آمین.

اللهم عجل لولیک الفرج


یکشنبه 90 آبان 1 , ساعت 8:19 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. زمانی که ما راهنمایی و دبیرستان میرفتیم بعضی از رانندگان گمراه سرویسها، اقدام به پخش آهنگهای مبتذل و یا گفتن حرفهای مستهجن میکردند. متأسفانه امروز دیدم که یک سرویس بچه های ابتدایی که آژانس تلفنی هم بود، آهنگ گذاشته و بچه ها هم نشسته و گوش میدهند. وضعیت فرهنگی در تهران و کلانشهرها و ... اینگونه در خطر است. نمیدانم پدر و مادرها چه میکنند؟؟

عقل سلیم حکم میکند که آدم ببیند مدرسه و سرویس و رفقای بچه اش چگونه هستند؟ اکثر پدر و مادرها بچه ها را ول میکنند و دنبال مسابقه کار و پول میدوند. خدا باعث و بانی این مفاسد را از ابلیس رجیم تا آمریکای خبیث لعنت کند. یا مدارس باید نظارت کنند یا آموزش و پرورش باید رسیدگی کند.

دانش آموزهای دبیرستانی حتی در بعضی شهرهای زیارتی هم بعضا چشمشان دنبال نامحرم است و افتاده اند دنبال گوشی و بازی کامپیوتری و ... . نسل چهارم انقلاب اسلامی را ول کرده ایم حالا ببینیم چه از آب در می آید. نه هیأتی و نه پایگاه بسیجی و نه مسجدی و نه برنامه ای و ... . اینها باید با دین و سیاست زندگی کنند و زندگی اسلامی و انقلابی تبدیل به فرهنگ آنها بشود.

حالا ما از مسائل دیگر مدارس آموزش و پرورش یا خصوصی اطلاعات جامعی نداریم، ولی میدانیم که دشمنان از مهدکودکها تا دانشگاهها برای انحراف ایرانیها و مسلمانها برنامه ریخته اند. متأسفانه برخی معلمان و مدیران احمق فاسد هم در گمراهی دانش آموزان تأثیر میگذارند.

باید مردم خودشان وارد کارها شوند و بر عملکرد دستگاهها و مسئولان نظارت داشته باشند انشاءالله.

التماس دعا - یا علی




لیست کل یادداشت های این وبلاگ