حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 90 مهر 24 , ساعت 8:41 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. سراسر استانها و شهرهای ایران اسلامی، دارای اماکن مذهبی بسیاری هستند. بطور کلی اماکن مذهبی را میتوان اینگونه نام برد: مرقد پیامبران علیهم السلام، حرم ائمه علیهم صلوات الله، مرقد امامزادگان (ع)، مزار علما و شهداء (س)، مساجد جامع و قدیمی، و ... .

اولین حرم اهل البیت (ع) در ایران، مشهد مقدس میباشد که مرقد امام هشتم، علی بن موسی الرضا علیه السلام در این شهر است. به تبع آن، ناحیه خراسان (شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرات، و بخشهایی از افغانستان و ترکمنستان) نیز متبرک میشوند. البته این نواحی دارای اماکن مقدس بسیاری هستند، که میتوان به مرقد امامزادگان (ع) در شهرهای مختلف، قدمگاه، مزار علما و شهدا، مساجد قدیمی، مزار شریف در افغانستان، و ... اشاره کرد.

دومین حرم اهلبیت علیهم السلام در ایران، شهر مقدس قم میباشد که حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این شهر است. بعلاوه، مرقد حدود 300 امامزاده جلیل القدر نیز در شهر و استان قم وجود دارد. استان قم دارای 6000 شهید عزیز نیز میباشد که در گلزار مقدس شهداء و گلزار شیخان جای دارند.

سومین حرم اهلبیت (ع) در ایران، شهر قدیمی شیراز است که مرقد مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در این شهر میباشد. همچنین مرقد چندین امامزاده (ع) و علما و شهدا و مساجد مهمی نیز در شهر شیراز و استان فارس وجود دارد.

چهارمین حرم اهلبیت علیهم صلوات الله در ایران، شهر تهران میباشد. حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، حرم امامزاده صالح (ع)، حرم امامزاده داوود (ع)، و بیش از 100 امامزاده جلیل القدر در شهر و استان تهران وجود دارد. همچنین مرقد مطهر امام خمینی (ره) و بهشت زهراء (س)، و بیت رهبر معظم انقلاب حفظه الله، و بسیاری اماکن متبرکه دیگر نیز در این شهر و استان قرار دارند.

مرقد حضرت دانیال نبی (ع) نیز در شهر شوش در استان خوزستان قرار دارد. جبهه های مقدس جنگ تحمیلی نیز در نوار مرزی استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر و بندرعباس جای دارند.

 الحمد لله بسیاری اماکن مذهبی و سیاسی متبرک و مقدس دیگر نیز در سراسر ایران اسلامی وجود دارند، که باید مردم هر منطقه و مسافران داخلی و کشورهای اسلامی به خوبی آنها را بشناسند و از آنها استفاده کنند. همچنین هر مکان مذهبی، پایگاهی برای برگزاری مراسمات متنوع دینی و سیاسی، و مرکزی برای تجمع اهل محله برای دیدار و حل مسائل کوچک و بزرگ است. در این راستا، جوانان حزب اللهی و دانشجویان و طلاب باید وارد عمل شوند، و نهادهای رسمی همچون شهرداریها و اداره اوقاف و ائمه جمعه و جماعات و ... نیز در این زمینه تلاش جدی انجام بدهند؛ انشاءالله.

التماس دعا - یا علی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ