حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که حکمتی را نشر داد، با آن یاد می شود [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 90 تیر 17 , ساعت 11:2 صبح

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا، ایران را یک قدرت منطقه‌ای دانست که به هیچ وجه نمی‌توان آن را با توجه به نفوذ و اهمیت والای ژئوپلتیکی و سیاسی‌اش، در عرصه بین‌المللی نادیده گرفت.  گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی آهنی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت و ایراد سخنرانی در اجلاس بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا در ایتالیا به سر می‌برد، با لامبرتو دینی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

لامبرتو دینی نیز با تأکید بر اهمیت روابط دوستانه دو کشور، جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت منطقه‌ای دانست که به هیچ وجه نمی‌توان آن را با توجه به نفوذ و اهمیت والای ژئوپلتیکی و سیاسی‌اش، در عرصه بین‌المللی نادیده گرفت.

وی گفت با توجه به جایگاه و ظرفیت بالای جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای، امیدوار است ایران با همکاری کشورهای منطقه بتواند نقش قوی‌تری را در حل و فصل مشکلات منطقه عهده دار شود.
وی با تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و ثبات و حل بحران افغانستان، آمادگی ایتالیا برای همکاری مشترک در زمینه‌های سازندگی و تثبیت صلح و ثبات در افغانستان را مورد تأکید قرار داد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ