حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان بنده راست نباشد ، جز آنگاه که اعتماد او بدانچه در دست خداست بیش از اعتماد وى بدانچه در دست خود اوست بود . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 89 بهمن 12 , ساعت 11:38 صبح

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عدم پیوستگی بین علم و عمل را آفت فضای علمی کشور دانست، گفت: همراهی علم و اخلاق در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه جدی گرفته نشده است

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج، محمدرضا نقدی در همایش دانشوران بسیجی استان اصفهان اظهار داشت: جهان‌بینی ما موجب می‌شود تا نگاه متفاوتی به علم برای پیشبرد اهداف والای انسانی داشته باشیم.

وی کسب مدرک صرف را یکی از اصلی‌ترین آفت‌های نظام علمی و آموزشی کشور خواند و ادامه داد: بیشتر دانشجویان تنها به کسب مدرک فکر می‌کنند و پس از فصل امتحان، میل و رغبتی به درس خواندن ندارند و عطششان فروکش می‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما توامان شدن علم و اخلاق در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه جدی گرفته نشده است، اضافه کرد: همراه نبودن اخلاق و معنویات با علم، یکی دیگر از آسیب‌های مهم در فضای علمی کشور است که به این امر مهم در آیات و روایات نیز تأکید ویژه‌ای شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عدم پیوستگی بین علم و عمل را آفت دیگر فضای علمی کشور دانست و تأکید کرد: فعالیت‌های علمی با نیازهای جامعه ما سازگاری ندارد و دلیل این امر نیز برنامه‌ریزی‌های اشتباه است.

وی با بیان اینکه جامعه ما مشکلات فراوانی دارد، گفت: کمتر از 10 درصد از پایان‌نامه‌های دانشجویان بر اساس نیازهای کشور انجام شده است و 90 درصد دیگر برای حل تکلیف تدوین می‌شود.

نقدی دیگر مشکل نظام آموزشی ایران را عدم تطبیق علوم انسانی با نظام دینی و معنوی کشور عنوان کرد و افزود: عامل اصلی عدم تطابق، منابع علوم انسانی در کشور بوده که بیشتر آنها ترجمه کتاب‌ها و متون‌های غرب است.

وی اظهار داشت: ما بر مبنای ارزش‌های الهی خویش بایدها و نبایدهایی داریم که متأثر از جهان‌بینی است و با این علوم وارداتی هیچ سنخیتی ندارد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: جامعه علمی و پژوهشی کشور ما زنجیرهایی به پا دارد که موجب شده تا نتواند از یک حد قابل قبولی عبور کند. وی به این سخن رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که "رشد علمی ایران باید به جایی برسد که تا 50 سال دیگر هر فردی قصد کسب علم دارد نیاز به آشنایی با زبان فارسی داشته باشد " بیان داشت: ایشان پنج سال پیش این سخنان را ایراد کردند، بنابراین ما 45 سال فرصت داریم تا به نقطه مورد نظر ایشان دست یابیم. وی با اشاره به اینکه در میان رهبران جهان هیچ فردی به اندازه آیت‌الله خامنه‌ای به پیشرفت علمی جامعه خویش توجه ندارد، افزود: رهبر معظم انقلاب با توجه ویژه خود به کسب و تولید علم، موجب پیشرفت‌های بزرگی در زمینه‌های علمی و پژوهشی شده‌اند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: یکی از نشریات مطرح علمی در جهان با چاپ عکس رهبر معظم انقلاب، ایشان را به عنوان رهبری که جامعه خود را به سوی تولید علم برده معرفی کرده است.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ