حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که به بلایى سخت دچار است چندان به دعا نیاز ندارد تا بى بلایى که بلایش در انتظار است . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 89 دی 26 , ساعت 7:1 عصر

 

رئیس دانشگاه تهران:

آمریکا به دنبال انتقال ژن ایرانی به کشورش است

دولتــمردان آمریــکا که تا دیروز به دنبال جذب نخبــگان عـلـمی کشـورمان

                               بـودند، امروز با تغییرفناوری روز ایران استراتژی خود  به دنبال انتقال ژن

 ایرانی به کشورشان هستند تا برای50 الی 100 ســال آیـنده

 با تکثــیر این ژن انسـان هایی که متــولد مـی شوند از ژن ایرانی برخوردار باشند . 

  

 

 

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران که به مناسبت فرا رسیدن ساروز شهادت دکتر علی محمدی با خبرنگار روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفتگو می کرد ، با بیان این مطلب که علت جذب دانشجو به صورت بورسیه توسط دیگر کشورها به دلیل کمبود آنها از وجود سرمایه ای بنام جوان های خلاق است ،گفت : علت این موضوع ، برخوردار بودن مردم کشورمان از هوشی تقریباً دو برابر متوسط نرخ هوش جهانی است یعنی از هر 10 ایرانی که متولد می شود 8 نفر هوشی بالاتر از متوسط جهانی دارند بنابر این اگر با یک مدیریت خوب بتوانیم از این سرمایه عظیم به درستی بهره برداری کنیم ، می توانیم به موقعیتی بسیار بالاتر از موقعیت فعلی در جهان برسیم.

وی یکی از عوامل موفقیت ما در جهاد دفاع را خسته نشدن جوان ها دانست و افزود : امروز هم جوان های ما با تأسی از همان روحیه ، شب و روز در کارگاه ها و آزمایشگاه های تولید علم ،سعی و کوشش دارند . این موضوع باعث شده تا در چند سال اخیرسرعت نرخ رشد تولید علم در ایران 11 برابر دیگر کشورها شود.

وی با بیان اینکه در 15 ماه اخیر 70 برابر تولیدعلم و فناوری نسبت به سال های گذشته افزایش یافته ،افزود : ما در سال های اخیر سهم یک درصد جهان را در تولید علم و فناوری پشت سر گذاشته ایم و این موفقیتی بزرگ است که در پی مجاهدت های شبانه روزی جوانان کشورمان به دست آمده .

وی با اشاره به اینکه مبنای این آمارها شاخص های معتبر علمی است ، بیان داشت : یکی از این معیار ها مجله ISI     است . البته با وجود اینکه خیلی از مقالات مان را هم به دلیل رعایت برخی ملاحظات در این مجله منتشر نمی کنیم ، همین تعداد هم باعث شده تا از نظر رتبه بندی تولید علم در جهان نسبت به بسیاری از کشورها ،رتبه های بالایی را کسب کنیم .

دکتر رهبر با تأکید بر اینکه دنیا به دنبال ما است ،اظهار داشت : مقدمه هر پیشرفتی ،پیشرفت علمی آن کشور است زیرا تولید ثروت از طریق تکنولوژی علمی به دست می آید .

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترور دانشمندان کشورمان ، تصریح کرد :ترور و به شهادت رساندن دانشمندان کشورمان اولین بار نیست که توسط معاندان این مردم صورت می گیرد زیرا آنها در گذشته بارها نشان دادند برای اینکه جلوی حرکت رو به رشد کشورمان را بگیرند از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی کنند که ترورهای اوایل انقلاب ،تحمیل جنگی هشت ساله و اعمال تحریم های اقتصادی مصادیق بارزی ازحرکت های بی اثرآنها است .

وی اذعان کرد : اقدام اخیرآنها یعنی به شهادت رساندن دانشمندان کشورمان که با هدف خشکاندن چشمه جوشان انقلاب صورت گرفته نیز همانند دیگر اقداماتشان تأثیری در روند حرکتی این انقلاب نخواهد داشت چون آنها نسبت به فرهنگ شهادت ایرانی ها نادان هستند درواقع اگر این فرهنگ را بدانند هیچ گاه دست به چنین اقدامات بی نتیجه ای نمی زنند .

دکتر رهبرتأکید کرد : امروز شاگردهای شهید دکتر علی محمدی بیش از گذشته مصمم شده اند تا راه استاد شهید خود را ادامه دهند بنابراین هرچه این افراد را ترور کنند و به شهادت برسانند افراد بیشتری قدم در راه اهداف شهید شدگان می گذارند .

رئیس دانشگاه تهران یاد آور شد : شهید علی محمدی با کرسی 21 استاد تمامی ،مسئول پردیس علوم دانشگاه تهران بود علاوه بر این 80 مقاله علمی و پژوهشی نیز در مجلات معتبردنیا به چاپ رسانده بود و در هیأت ممیزه دانشگاه نیز عضویت داشت ؛تمام این ویژگی ها در کنار خصوصیات اخلاقی اش از وی انسانی با پشتکار و با اخلاق ساخته بود .

وی افزود : به همین دلایل وقتی خبر شهادتش را شنیدم احساس کردم همه چیز را از دست داده ام اما بعد پی بردیم که با شهادتی که نصیب اش شد، مقام و منزلتی به مراتب بالاتر از ما در نزد خدا برخوردار گردید . /10



لیست کل یادداشت های این وبلاگ